כמובן שבמקום להתחיל עם שאלה כזו הוא המלך הראשון בתחום סבא ג’פטו –  

אז זו התגובה של מיסטר GPT בעצמו..

ההחלטה לבנות צ’אט בוט בינה מלאכותית או בוט גרירה ושחרר עם זרימה ספציפית לעסק שלך תלויה במספר גורמים. בוא נבחן את שתי האפשרויות כדי לעזור לך לקבל החלטה מושכלת:

AI Chatbot:

יתרון:
עיבוד שפה טבעית (NLP): צ’אטבוטים של AI יכולים להבין ולהגיב לקלט שפה טבעית, מה שמאפשר אינטראקציות שיחה רבות יותר עם משתמשים.
גמישות: צ’אטבוטים של בינה מלאכותית יכולים להתמודד עם מגוון רחב של שאילתות ולהסתגל לתשומות משתמש שונות, מה שהופך אותם למגוון צרכי לקוחות שונים.
למידה ושיפור: צ’אטבוטים של AI יכולים ללמוד מאינטראקציות ולשפר ללא הרף את התגובות שלהם לאורך זמן.
שיקולים:
מורכבות הפיתוח: בניית צ’אט בוט בינה מלאכותית דורשת מומחיות טכנית מתקדמת יותר בלמידת מכונה, NLP ואימון נתונים.
עלות: פיתוח ותחזוקה של צ’אט בוט בינה מלאכותית עשויה להיות כרוכה בעלויות גבוהות יותר מראש, במיוחד אם אתה זקוק לפיתוח מותאם אישית או אינטגרציה עם מערכות קיימות.

 

גרור ושחרר בוט עם זרימה ספציפית: FLOW BOT

יתרון:
קלות שימוש: בוני בוטים גרור ושחרר בדרך כלל מספקים ממשק ידידותי למשתמש המאפשר לך ליצור צ’אטבוט ללא ידע נרחב בקידוד.
פריסה מהירה: עם תבניות מובנות מראש וזרימות מוגדרות מראש, אתה יכול ליצור ולפרוס את הבוט שלך במהירות יחסית.
חסכוני: בוני בוטים של גרור ושחרר לעתים קרובות מציעים תוכניות תמחור סבירות, מה שהופך אותם לפתרון חסכוני.
שיקולים:
גמישות מוגבלת: בוטים של גרור ושחרור מתוכננים בדרך כלל לזרימות ספציפיות ועשויים להיאבק בטיפול בשאילתות משתמש מורכבות או בלתי צפויות.
חוסר בהבנת שפה טבעית: בוטים אלה מסתמכים לרוב על תגובות מוגדרות מראש ואולי אין להם יכולות NLP מתקדמות.
מדרגיות: אם העסק שלך דורש תכונות או מדרגיות מתקדמות יותר, לבוט גרור ושחרר עשויות להיות מגבלות.

בסופו של דבר, הבחירה תלויה בדרישות העסקיות הספציפיות שלך, בתקציב וביכולות הטכניות שלך. אם אתה נותן עדיפות לצ’אט בוט אינטראקטיבי וגמיש יותר שיכול להתמודד עם מגוון רחב של שאילתות לקוחות, צ’אטבוט בינה מלאכותית עשוי להיות האפשרות הטובה יותר למרות העלויות הפוטנציאליות הגבוהות יותר ומורכבות הפיתוח. עם זאת, אם יש לך מקרה שימוש פשוט יותר ואתה רוצה פתרון מהיר וחסכוני, בוט גרור ושחרר עם זרימה ספציפית יכול להספיק.

בעלי עסקים רבים מבינים את הצורך בצ'אטבוט לעסק ועם כל ההיפ סביב הבינה המלאכותית השאלה בלתי נמנעת.. אם אני מקים היום צ'אטבוט לעסק - עם או בלי AI

האמת שהבינה המלכותית המלאכותית כמעט ולא הותירה לי הרבה דברים להוסיף.. אבל בכל זאת אתן כמה דגשים..

נכון ליום זה בחודש יוני 2023 הבינה המלאכותית בעברית לא לגמריי שם.. וכמו שניתן לראות מדי פעם בחדשות..  הבינה המלכותית עושה מדי פעם כותרות עם טעויות והמצאות הזויות במענה המאוד בטוח בעצמו שלה, וזה קורה גם באנגלית ובטח בעברית. לכן עם כל ה”גמישות” המדוברת בשימוש בבינה המלאכותית ישנו קיים גם המקום של חוסר שליטה בדיוק הדרישה שלנו מהבוט.

לדעתי נכון להיום וברוב העסקים עדיף ללמד ולשפר את הפלואו עצמו כל הזמן ולהישאר בשליטה מדוייקת בזרימה של הלקוחות אך עם זאת גם להתנסות כבר מעכשיו בשילוב בין השניים והגדרת שימוש של בינה מלאכותית רק לצרכים מוגדרים מראש אם אכן יש כאלו וזאת עד לשיפור משמעותי שיגיע מהר מאוד כפי הנראה ברמת העברית של הבינה המלאכותית וגם ירידת המחיר לשימוש בבינה המלאכותית. הרי ברור לכולנו שזה העתיד והוא פה מעבר לפינה אבל לא בהכרח כל עסק חייב חיבור לבינה מלאכותית.. יש להגדיר את הדרישות העסקיות ולהבין אם ולמה בכלל צריכים AI.

בוט עם פלואו שאופיין כמו שצריך בנוי לעשות משימות חוזרות ולעשות אותן בדיוק כפי שהוגדר לו ובזה מצטיין..  ורוב העסקים צריכים פתרון מדוייק לצרכים שלהם ולכן עם כל הכבוד לבינה המלאכותית ברוב המקרים, וברוב העסקים אין בה באמת צורך ממשי. 

אז באיזה מקרים כן נרצה להשתמש בבינה מלאכותית בצ’אטבוט? 

מקרים בהם מדובר במאגר גדול של שאלות עומק מורכבות.. עם תשובות מורכבות\ מאגרי מידע גדולים
מקרים בהם חשוב לתת הרגשה של שיחה אנושית ככל שניתן ו”מענה חופשי על כל שאלה בלתי צפויה ככל שתהייה.
מקרים בהם נרצה לייצר תוצרי AI לבקשת הנמענים – תוצרי תמונה או טקסט
מקרים בהם פשוט בא לנו ואנחנו רוצים שיהיה לנו בוט GPT  🙂

 

 

זכור, בניית בוט בין אם עם או בלי AI למכירות או בוט לתמיכת לקוחות ושיהיה חזק ויעיל דורש שיפור מתמיד, ניטור ושיפור על סמך משוב משתמשים ושימוש בעולם האמיתי. גם עם יכולות ה AI והלימוד העצמי יש תמיד דברים לשפר.. בנוסף, ייתכן שתצטרך לשקול אמצעי אבטחה, אימות משתמשים ותקנות פרטיות של ספק הבינה המלאכותית שלך והכל כמובן בהתאם למקרה השימוש והדרישות הספציפיות שלך

מערכת מקס בוט מאפשרת יצירת בוט היברידי עם תרשים זרימה מדוייק ושילוב של GPT אוטומטי באיזורים ספציפיים בבוט. 

איך תגידו לבוט שלכם לטפל בבקשות הסרה?